Tasya prashaantavaahitaa samskaaraat //10//
III. 10. Тася прашанта_вахита самскарат
тася = от него, неговото (м.р ед.ч. родителен падеж)
прашанта = изпълнен с мир, спокоен, необезпокояван, себеобладан
вахита = който тече, вливам се, втичам се, поток струя
самскара(ат) = непроявени тенденции и желания, остатъчни впечатления от предишни действия (м.р. ед.ч. аблативен падеж „чрез” „от”)
ІІІ-10. От Самскарите (остатъчните впечатления) на това (Тася) (става въпрос за Ниродха Паринама на Чита от предишната сутра) следва Прашанта Вахита (мирно протичане) (на умствените процеси).
В предишната сутра (ІІІ – 9) Патанджали говори за това, че съзнанието чита може да се модифицира в Ниродха Паринама, тоест да приеме формата на съзнателност по отношение на собствената си безмисловност. Човек може да осъзнае състоянието си на изпразване на ума от всякакви мисли. Когато осъзнаем това, се казва, че съзнанието придобива формата на „подтискащата трансформация” – Ниродха Паринама.
Това е резултат от култивирането на Самскарите. Самскарите - желания които се отнасят към външният свят биват подтиснати, и самскарите които благоприятстват за постигане на безмисловност се поощряват. С други думи това означава да се практикува Абхяса и Вайрягя (виж І – 12, 13, 14, 15 и 16)
В резултат на тези практики, се постига едно спокойно протичане или проявяване на самскарите. Когато желанията се събудят, те не са толкова остри и силни, не предизвикват умствено разстройство.