Ksanatatkramayoh samyamaadvivekajam jnaanam //52//
III. 52. Кшана_тат_крамайох самямат вивекаджам джнанам
кшана = единица време (виж обясненията в сутра ІІІ-9)
тат = това, тези
крама(йох) = стъпка, нещо текущо в серия последователни етапи (м.р двоен локативен падеж – „от двете”)
самяма(ат-ад) = задържани заедно, обуздавам, контролирам, сресвам коса, привързване на отделни части заедно, себеконтрол, контрол на индриите (някой от значенията на думата според Мониер Уйлямс) (м.р ед.ч аблативен падеж – „от” „чрез”)
вивека = на интелекта – Будхи има способността да различава, разграничава отделни неща. Самият процес на различаване се нарича вивека
джам = роден от
джнана(м) = знание
ІІІ-52. Чрез Самяма върху двете: Крама и неговите (Тад) Кшана, (се добива) Джнана (знание) родено (Джам) от Вивека (различаване на между чистата пуруша и когато пуруша е съединена с пракрити).
Виж също теорията за паринамите и сутра ІІІ-9,15 VІ-32,33
Крама се състои от поредица Кшани. Отделни моменти които когато следват в строга последователност един след друг образуват Крама. Това е подобно на отделните кадри на филмова лента, които когато се прожектират на екрана се схващат в едно цялостно и непрекъснато действие.
Крама от една страна се дефинира като система от Гуни обединени в едно действие. Те се манифестират в закономерна последователност.
Крама е едно възприятие в което се забелязват промени, има начало и край. Така Крама от друга страна се отнася до основната форма на цялата система от промени и действия. Тази форма прави тази система да се схваща като едно цяло отделно от всичко останало, като нещо което има в голяма степен самостоятелно съществуване. Всеки комплекс от движения или промени, обединени и схващани като едно цяло от нашето съзнание, образуват структурата на Крама; Тази система въпреки, че е една система от постоянни движения и трансформации има своя период на съществуване. Това което се вижда като продължителност на съществуването на системата въпреки безбройните промени в нея е Паринама-та на неприкъснато променящата се Крама. Тоест Паринама-та е нещо което се схваща за непроменливо въпреки че в действителност промените на материята са постоянни и непрекъснати. Така всичко е преходно но се схваща като постоянно в определен период от време. Това е част от силата на световната илюзия Мая.
Когато се прави Самяма върху Крама и Кшана се вижда как умът е създал една илюзорна представа за светът. Ние схващаме паринамите за нещо постоянно, когато в същност в тях стават непрекъснати промени. Ние живеем в илюзията че нашата професия, нашият дом, нашето семейство, нашите интереси, нашите знания и т.н. са нещо постоянно и непроменливо. Ако се замислим върху тези неща, ние ще видим как всичко е един непрекъснат поток от промени и от това желанията и привързаността към „материалният свят” очакванията към светът който е създаден в ума ни – изчезват. Започва да се прави разлика между онова което е вечно – Нитя и онова което е преходно и непостоянно – Анитя. Когато се видят тези разлики се постига знание – Джнана за това какво е истинската Реалност и нейното отражение в ума.