Автор Тема: Дхарана, дхяна, самадхи  (Прочетена 163 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Imago

  • Домакин
  • Вивекин
  • *****
  • Публикации: 1055
  • Пол: Мъж
    • Профил
Дхарана, дхяна, самадхи
« -: 10 декември 2019 11:27:44, вторник »
Не е много ясно кое е по-ниско и кое по-високо, кое по-напред и кое по-назад, дали дхарана е след дхяна, или дхяна е след дхарана. Едно е ясно, а именно, че самадхи е непрекъснатият поток на дхяна, в резултат на което дхяна губи характера си на репрезентиращ символ (вянджана). Дхарана (концентрацията) е необходима за поддържането на потока в устойчива форма. Когато концентрацията отслабне или пък защитата й бъде пробита от някой разсейващ фактор, тогава концентрираното съзнание (самахита-читта) изпада временно в плоскостта, известна като викшипта-бхуми.

Целта в края на краищата е да се породи мъдростта на медитацията (самадхи-праджня), в която обектът на медитацията пренася собствената си форма върху самото съзнание и се създава илюзията, че те са едно неразделно цяло, защото няма вянджана, няма репрезентиращи символи. Собствената форма на обекта е представена в съзнанието, затова се казва, че тя е самопроявяваща се, свавянджана.

Обектът и съзнанието обаче не стават едно цяло. Една и споделена е само собствената форма на обекта (аламбана-сварупа), освен ако обект на медитация не е самото съзнание.
Книги на Евразия
eurasia кльомба abv.bg
0888 07 56 14