Защото върху каквото се концентрираш, с това се оцветява съзнанието. Ако йогинът медитира върху пламъка на свещ, то съзнанието му ще се оцвети със собствената форма (сварупа) на пламъка. Неуместно е да се твърди, че йогинът ставал едно цяло с пламъка на свещта. Йогинът като субект на медитацията е нещо различно от обекта на медитация - освен ако не медитира върху чистата идея за собствената си субектност. Идеята, че материята (тази свещ, този цвят, тази жаба, този буддхи, тази Матаджи или този Шришри) е моята автентична субектност, не е чиста, поради което трябва да бъде потисната в хода на сасмита-самапатти.
Освен това, колкото и да се "опитва", розата (обектът) не може да се оцвети със собствената форма на кристала. Кристалът (съзнанието) обаче може.