Автор Тема: Нагарджуна и Буда  (Прочетена 67 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Imago

  • Домакин
  • Вивекин
  • *****
  • Публикации: 1055
  • Пол: Мъж
    • Профил
Нагарджуна и Буда
« -: 11 декември 2019 13:29:15, сряда »
Цитат на: dagpo

Цитат
ММК и другите трудове на Нагарджуна се основават върху думите на Буда, напр. върху Качаянагота-сутра и т.н.

Откривам нова тема за будистките корени на Нагарджуна.
Книги на Евразия
eurasia кльомба abv.bg
0888 07 56 14

Неактивен rtsvet

  • Вивекин
  • *****
  • Публикации: 795
    • Профил
Re: Нагарджуна и Буда
« Отговор #1 -: 11 декември 2019 13:29:45, сряда »
Противоречиви са мненията, кога е живял и дали е бил само един човек. 

Неактивен dagpo

  • Йогин
  • **
  • Публикации: 60
    • Профил
Re: Нагарджуна и Буда
« Отговор #2 -: 11 декември 2019 13:30:24, сряда »
Противоречиви са мненията, кога е живял и дали е бил само един човек.
Поне двама са били. Това напр. от кого е:

In the language of India: pratityasamutpada hridaya karika
In the language of Tibet: rten cing 'brel par 'byung ba'i snying po'i tsig le'ur byas pa


Homage to Manjushri, the Youthful!

 

1. These different links, twelve in number,

Which Buddha taught as dependent origination,

Can be summarized in three categories:

Mental afflictions, karma and suffering.

 

2. The first, eighth and ninth are afflictions,

The second and tenth are karma,

The remaining seven are suffering.

Thus the twelve links are grouped in three.

 

3. From the three the two originate,

And from the two the seven come,

From seven the three come once again—

Thus the wheel of existence turns and turns.

 

4. All beings consist of causes and effects,

In which there is no ‘sentient being’ at all.

From phenomena which are exclusively empty,

There arise only empty phenomena.

All things are devoid of any “I” or mine.

 

5. Like a recitation, a candle, a mirror, a seal,

A magnifying glass, a seed, sourness, or a sound,

So also with the continuation of the aggregates—

The wise should know they are not transferred.

 

6. Then, as for extremely subtle entities,

Those who regard them with nihilism,

Lacking precise and thorough knowledge,

Will not see the actuality of conditioned arising.

 

7. In this, there is not a thing to be removed,

Nor the slightest thing to be added.

It is looking perfectly into reality itself,

And when reality is seen, complete liberation.

 

This concludes the Verses on the Heart of Dependent Origination composed by the teacher Arya Nagarjuna.
न संसारस्य निर्वाणात् किं चिद् अस्ति विशेषणं
न निर्वाणस्य संसारात् किं चिद् अस्ति विशेषणं। १९
 
MMK, 25-19

Неактивен dagpo

  • Йогин
  • **
  • Публикации: 60
    • Профил
Re: Нагарджуна и Буда
« Отговор #3 -: 11 декември 2019 13:30:58, сряда »
Таз тема я зарязахме, но все пак... ЧНГ Imago и много щастие и успехи и т.н. Следното твърдение нали беше ваше:

Чатушкоти (будистката тетралема) не е скептицизъм в класическия смисъл на думата. При нея съзнанието не се намира в модуса на съмнението, а тъкмо обратното, в модуса на категоричното съждение, което открито заявява:

1. Не може да се каже, че Х съществува.
2. Не може да се каже, че Х не съществува.
3. Не може да се каже, че Х съществува и не съществува.
4. Не може да се каже, че Х нито съществува, нито не съществува.

На практика тук нямаме въздържане от съждение (епохе), защото субектът на съждението е 100% сигурен (тоест пребивава в модуса на сигурността), че съждението за съществуването на Х е неизразимо (анабхилапя) в думи и понятия. Такава е висшата реалност на татхата.


न संसारस्य निर्वाणात् किं चिद् अस्ति विशेषणं
न निर्वाणस्य संसारात् किं चिद् अस्ति विशेषणं। १९
 
MMK, 25-19