В
първата част се привежда твърдението на Шанкара, че знанието за Брахман е фактическо, обективно учение (васту-тантра), а не субективно мнение (пуруша-тантра). В коментара към БС І.І.2 Шанкара казва:
न वस्तु-याथात्म्य-ज्ञानं पुरुष-बुद्ध्यपेक्षम् |na vastu-yAthAtmya-jJAnaM puruSa-buddhyapekSam.
на - не
васту - вещ, обект, предмет
ЯтхАтмя - есенциално битие, същност, quidditas, So-sein, ятха-татха - каквото, такова
джнЯна - знание
пуруШа - човек
буддхи- интелект
апекШам - зависещо
Адекватното знание за обекта не зависи от интелекта на човека.Субективните доктрини се базират не върху обективни факти, а най-често и преди всичко върху неразбиране на учението. Неразбирането произтича от това, че не се прави разлика между абсолютно, емпирично и илюзорно. Разликата между тях е изяснена в част
12,
13 и
14.